| Autor |
Zpráva |
< Tuning ~ jak snížit zadek - přesadit torzku? |
| dyk77 |
Zaslal: ne září 10, 2006 6:39 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Lukes.2002 napsal: Crack napsal: Petr napsal: [právě že není,ta torza je místo pružin a šponuje ti auto jakobý nahoru a když jo sklopíš,tak bude taková mdlejší
Jakto,ze neni stejna.To je jako uriznout pruzinu auto je nis,ale tuhost je stejna,akorat propruzeni napravy je mensi.Mam to presazeny 2 roky a jeto uplne stejny jako predtim,akorat naprava propruzi jen kousek a je na dorazu. no protože ta torzka to auto šponuje jakloby nahoru,takovej opak tlumiču a když se to zvedne,tak je to hodně tvrdý a pruží to mín,nevím jak to přesně vysvětlit
citace: Podle mě to funguje jako klasická páka z fyziky...ta torzka je pod určitým úhlem a pokud se ten úhel změní páka je větší....myslím že to je ale možná dost neznatelný rozdíl....
Ten úhel torzky v tom nebude. Je to podle mě daný ůhlem kyvných ramen. Čím vodorovnější poloha ( auto níž ), tím měkčí pérování. Čím svislejší poloha ramen ( auto výš ), tím tužší pérování. Čím víc je tedy poloha ramen vodorovnější, tím se vlastně prodlužuje páka a pěrování měkne. Kyvná ramena se otáčí kolem své osy po kružnici. Normálně mají ramena určitý úhel vychýlení směrem dolů, když povolím torzky, tak se dostanou do vodorovnější polohy a kolo se posune vlastně kousek dozadu a to je ta změna páky. Jestli mě někdo chápe tak uzná, že pérování bude stoprocentně měkčí. Je jen otázka o kolik to změkne a jestli se ta změna vůbec na tak lehkém zadku projeví. Podle mě má pravdu ten, kdo říká, že při snížení světlé výšky zadní nápravy dojde k měknutí, ale na druhou stranu může být pravda ta, že je to tak málo že se to nedá ani poznat, takže se pérování jeví jako bezezměny.
Blbě se to takhle vysvětluje, je lepší to možná načrtnout. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| Crack |
Zaslal: so červen 30, 2007 12:58 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
|
| Návrat nahoru |
|
| Majo |
Zaslal: út září 18, 2007 8:58 am |
|
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 09. 05. 2007
Příspěvky: 1331
Bydliště: Bratislava
|
|
| Návrat nahoru |
|
| couda1 |
Zaslal: út září 18, 2007 12:22 pm |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 24. 10. 2005
Příspěvky: 127
Bydliště: Dubenec u Dvora Králové
|
| no ja to mam v predu snizeny o 55 a je to fakt klin jak prase... o kolik bych to mel vzadu snizit? ale jak pise crack, nebylo by to pak jak clun??? |
_________________ 1.1i ... 40kW... no nic moc VTS 1.6 16V to neni no  |
|
| Návrat nahoru |
|
| beniro |
Zaslal: út září 18, 2007 12:59 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
|
| Návrat nahoru |
|
| miro pona |
Zaslal: út září 18, 2007 1:05 pm |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 19. 05. 2006
Příspěvky: 84
Bydliště: bratislava
|
| jeto presne ako napisal dyk a ziadne zuby ale meter |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| zlamos |
Zaslal: út září 18, 2007 8:10 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 03. 08. 2006
Příspěvky: 612
Bydliště: Olomouc Dolany
|
miro pona napsal: jeto presne ako napisal dyk a ziadne zuby ale meter
Tak tak. Pravdu máš. V Humpolci mi řekli, že se snížení nedá počítat na zuby jak se tady psalo(1zub=3cm). Prostě metr a hotovo.  |
_________________ VTS 1,6 16v r.v.98 |
|
| Návrat nahoru |
|
| beniro |
Zaslal: so říjen 06, 2007 7:15 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
Tak dnes som sa pokusil presadit torzku, zial neuspesne
Vsetko som rozobral pomerne lahko, dokonca aj ta offsetova podlozka skoro polavila. Ale torzku som nevedel vytiahnut. Roztrhol som az tri skrutky pri vytahovani. Posun bol mozno 2mm, viac neslo. Chudak zavit na torzke dostal zabrat. Buchat na druhu stranu sa tiez neosvedcilo, je tam zly pristup, takze ani velmi efektivne to nebolo.
Zajtra potrebujem auto, takze som to poskladal a skusim to niekedy inokedy.
Neviete nejaku osvedcenu techniku na vytahovanie,
pripadne nejaky specialny nastroj ? |
_________________ VTS, STI |
|
| Návrat nahoru |
|
| SkR@Bi |
Zaslal: so říjen 06, 2007 7:55 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 07. 12. 2005
Příspěvky: 933
Bydliště: Nýrsko / Plzeňský Kraj /
|
beniro napsal: Tak dnes som sa pokusil presadit torzku, zial neuspesne
Vsetko som rozobral pomerne lahko, dokonca aj ta offsetova podlozka skoro polavila. Ale torzku som nevedel vytiahnut. Roztrhol som az tri skrutky pri vytahovani. Posun bol mozno 2mm, viac neslo. Chudak zavit na torzke dostal zabrat. Buchat na druhu stranu sa tiez neosvedcilo, je tam zly pristup, takze ani velmi efektivne to nebolo.
Zajtra potrebujem auto, takze som to poskladal a skusim to niekedy inokedy.
Neviete nejaku osvedcenu techniku na vytahovanie,
pripadne nejaky specialny nastroj ?
ja sem na levej straně našrouboval ocelovej šroub a v zal sem kladivo(ale fakt jako sladivo,ne nějaký vořezávátko) no a torzka šla ven...jinak sem to snižoval pomocí metru a udělal sem si tičku na závit místo tlumiče( [url] http://www.badgermotorsport.co.uk/lowering/lower17.jpg [/url] ),tu sem zašrouboval o 45mm(předek sem snižoval kw -55) a torzka tam šla zpátky..je to ok |
_________________ ...někdo se zavodníkem narodí...jiný umírá...
My Blue Saxo Project II <- fotogalerie
"Built not Bought" <- thread
FB |
|
| Návrat nahoru |
|
| beniro |
Zaslal: so říjen 06, 2007 8:13 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 06. 02. 2007
Příspěvky: 756
Bydliště: Slovensko, Kosice-okolie
|
SkR@Bi napsal: beniro napsal: Tak dnes som sa pokusil presadit torzku, zial neuspesne
Vsetko som rozobral pomerne lahko, dokonca aj ta offsetova podlozka skoro polavila. Ale torzku som nevedel vytiahnut. Roztrhol som az tri skrutky pri vytahovani. Posun bol mozno 2mm, viac neslo. Chudak zavit na torzke dostal zabrat. Buchat na druhu stranu sa tiez neosvedcilo, je tam zly pristup, takze ani velmi efektivne to nebolo.
Zajtra potrebujem auto, takze som to poskladal a skusim to niekedy inokedy.
Neviete nejaku osvedcenu techniku na vytahovanie,
pripadne nejaky specialny nastroj ?
ja sem na levej straně našrouboval ocelovej šroub a v zal sem kladivo(ale fakt jako sladivo,ne nějaký vořezávátko) no a torzka šla ven...jinak sem to snižoval pomocí metru a udělal sem si tičku na závit místo tlumiče( [url] http://www.badgermotorsport.co.uk/lowering/lower17.jpg [/url] ),tu sem zašrouboval o 45mm(předek sem snižoval kw -55) a torzka tam šla zpátky..je to ok
Ale ako si buchal po tom srube? Tam vobec nie je miesto. Zavadzia rameno aj brzdove hadicky. Ten nastroj je dobry, uz som to niekde videl. Uvazoval som aj ja o niecom takom, ale nebolo casu. |
_________________ VTS, STI |
|
| Návrat nahoru |
|
| SkR@Bi |
Zaslal: ne říjen 07, 2007 3:19 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 07. 12. 2005
Příspěvky: 933
Bydliště: Nýrsko / Plzeňský Kraj /
|
[quote="beniro"][quote="SkR@Bi"]beniro napsal:
Ale ako si buchal po tom srube? Tam vobec nie je miesto. Zavadzia rameno aj brzdove hadicky. Ten nastroj je dobry, uz som to niekde videl. Uvazoval som aj ja o niecom takom, ale nebolo casu.
delší šroub a pak sem na to vzal snad nástavec na golu..ten je tvrdej dost...prostě na všechno sem použil KLADIVO...jinak sem to pár dní před stříkal sprejen na povolování šroubů |
_________________ ...někdo se zavodníkem narodí...jiný umírá...
My Blue Saxo Project II <- fotogalerie
"Built not Bought" <- thread
FB |
|
| Návrat nahoru |
|
| Crack |
Zaslal: ne říjen 07, 2007 7:18 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
|
| Návrat nahoru |
|
| Majo |
Zaslal: po říjen 08, 2007 8:58 am |
|
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 09. 05. 2007
Příspěvky: 1331
Bydliště: Bratislava
|
K znizovaniu som pisal cely sloh tusim v teme ohladom repasu napravy, v skratke .. nerobil by som to sam, je to zlozite a treba to vediet, najdite si niekoho kto to uz viackrat robil,nech vam to nedodrbe.. robi sa to samozrejme s metrom, zadok ti zmekne a je to citit, hlavne na nasich "rovnych" cestach, ale nie je to take hrozne, je to celkom sranda vyhodou je aj to, ze sa ti zmeni uhol pod akym je auto naklonene dopredu, takze predny spojler budes mat potom "vlastne vyssie", zatial som nemal problem ze by som cez nieco nepresiel tuk tuk..  |
_________________

|
|
| Návrat nahoru |
|
| Crack |
Zaslal: pá říjen 12, 2007 8:54 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
|
| Návrat nahoru |
|
| Adler |
Zaslal: pá říjen 12, 2007 11:02 am |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kroměříž
|
|
| Návrat nahoru |
|
|
|