| Autor |
Zpráva |
< Servis ~ Lupnutí v řízení - odstraněno |
| dyk77 |
Zaslal: čt září 07, 2006 7:55 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
| critik : Jaký to bylo když jsi měl origo tlumiče a jiné pružiny ? Někdo mi říkal, že do určité míry se to tak dá udělat, akorát se nejspíš zkrátí životnost těch orig. tlumičů. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| critik |
Zaslal: čt září 07, 2006 9:12 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 08. 2006
Příspěvky: 127
Bydliště: Louny
|
ja to tak ted mam
origo tlumice + weitec - 40 mm sport. pruziny,je to ok
je to pravda,pokud chces mit origo tlumice ke sport. pruzinam muzes max tak tech 50 mm spis je lepsi 40 mm pak uz tlumic pri sve funkci nefunguje tak jak ma,protoze jde mimo rozsah,tim trpi vsechny prvky napravy(ložiska,čepy a td.) vyhodou u VTSka je to ze origo podvozek je uz z vyroby tuzsi,a vyrobce pocital s vysokym zatizenim techto prvku
tuhost vts podvozku se ale ani trochu nepriblizuje tomu na sport. podvozku treba od weitecu,
vim i tech 40 mm neni nic dobryho,a vim ze se zkracuje zivotnost tlumicu,ale mam v planu stejne tlumice prehodit za sport,ktere maji svuj rozsah nastaveny tak ze se snizenim pocitaji
nejdriv chci ale koupid zadni,abych moh presadit torzku,kdybych to udelal bez vymeny tlumicu,houpalo by se to jako kocarek,a to je na zabiti
pokud mate jeste nekdo naky otazky ptejte se, neco jsem o tom zjistoval,takze o tom neco malo vim,a rad poradim |
_________________ SAXO VTS 1.6 16V kola BSA 291 15" - pneu 195/45 - předek na pružinách Weitec -40 mm
audio Hertz,vejfuck Ulter S. |
|
| Návrat nahoru |
|
| Miki |
Zaslal: čt září 07, 2006 10:18 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 02. 2005
Příspěvky: 1262
Bydliště: Bratislava
|
critik napsal:
nejdriv chci ale koupid zadni,abych moh presadit torzku,kdybych to udelal bez vymeny tlumicu,houpalo by se to jako kocarek,a to je na zabiti
pokud mate jeste nekdo naky otazky ptejte se, neco jsem o tom zjistoval,takze o tom neco malo vim,a rad poradim
nooo , kdo menil zadni tlmice za sportovni a ma trochu cit , tak ti rekne ze ty seriovy jsou OK a rozdil docela zadny . zeptej se martyho , on ti rekne to stejne co ja . zadni tlmice seriovy jsou dobry a koupi sportovnich nic nevyresis |
_________________ http://www.saxoclub.net/phpbb2/garage.php?mode=view_vehicle&CID=4 |
|
| Návrat nahoru |
|
| critik |
Zaslal: pá září 08, 2006 7:36 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 08. 2006
Příspěvky: 127
Bydliště: Louny
|
| sportovni by mely bejt tuzsi |
_________________ SAXO VTS 1.6 16V kola BSA 291 15" - pneu 195/45 - předek na pružinách Weitec -40 mm
audio Hertz,vejfuck Ulter S. |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: so září 09, 2006 6:20 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
critik napsal: sportovni by mely bejt tuzsi
Díky za upřesnění na téma orig. tlumiče vs sport pružiny.
K těm zadním tlumičům. Logicky bych řekl, že sportovní tlumiče budou asi o něco tužší, ale když je dáš na měkčí sériovou nápravu, tak toho fakt asi moc nezískáš. Je to stejný jako když dáš na předek spotrovní tlumiče a sériové pružiny, prostě nic moc.
Otázka je o kolik tužší ty zadní sport tlumiče jsou, když je zadek Saxa tak lehký a pokud není ničím naložený, tak má tendence na nerovnostech skákat jak koza a to mluvím o těch nejměkčích tlumičích u mojeho 1.1i. VTS bude mít možná ještě tužší, takže dávat na zadek ještě něco tvrdšího nemusí být vůbec příjemné a ani účelově vhodné. To je můj divácký názor a věři bych v tom Mikimu. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| critik |
Zaslal: so září 09, 2006 8:58 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 08. 2006
Příspěvky: 127
Bydliště: Louny
|
no tezko rict,neodepiram vas nazor,je to mozny,a proto - koupime-nasadime-vyzkousime-uvidime-a kdyztak prodame
kdo nezkusil nevi
je ale vseobecne zname ze pokud torzni tyč přesadis tak ze auto se zvedne ,docilis tim toho ze je odpruzeni tvrdsi,proto teoreticky,pokud tohle udelas obracenym smerem teda snizis,auto bude mekci a origo tlumic prestane pracovat v rozmezi na ktere je dimenzován,to resis tim ze koupis sport tlumice ktery jsou staveny na tohle snizeni,a tim eliminujes houpani zadku
zkus zatahnout za pistnici u origo tlumice a pak u sport. tlumice,a poznas ze jsou tuzsi,je jasny ze na aute je to neco jinyho,ale funkde je stejna,akorat vse probiha rychleji,a tzn. ze se tvori vetsi pretlak a roste tuhost.
muj nazor |
_________________ SAXO VTS 1.6 16V kola BSA 291 15" - pneu 195/45 - předek na pružinách Weitec -40 mm
audio Hertz,vejfuck Ulter S. |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: so září 09, 2006 10:33 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Svým způsobem máš asi taky pravdu i když teda by síly pružení ( torzní tyč ) a tlumení ( tlumič ) měly být taky trochu v rovnováze. Tlumič při propružení dolů vyvíjí malý odpor, takže s měkkou pružinou dojde k rychlému sednutí si zadku dolu, ale při použítí sport tlumiče se bude pomaleji vracet nahoru než se sériovým tlumičem. Ani nevím, jestli je ten sport tlumič na zadní nápravu i kratší nebo jestli je stejně velký jako origo akorát s jinou charakteristikou. Pokud by byl kratší mohlo by dojít k jeho proražení v případě velkého propružení s měkkou torzkou, ale ta velikost bude asi stejná co?
Jestli dojde při přesazení zadních torz. tyčí k vyměknutí pérování, tak bych si to vysvětloval jedině tak, že se změní tzv. páka. Čím víc tedy jdou kola ven z blatníků a zadek je výš, tedy i ůhel kyvnýc ramen je více svislý, tím bude pérování tužší. Čím více budu auto snižovat a kyvná ramena se budou blížit vodorovné poloze, tím se zvětší páka a pérování bude měkčí. Něco zdánlivě podobného lze sledovat u motorky, která má na kyvné vidlici dvojí uchycení tlumičů s pružinou, pro změnu tuhosti pérování. Čím více byl spodek tlumiče uchycen k zadnímu okraji kyvné vidlice, tím bylo pérování tužší. Přesazením tlumiče se tam vlastně měnil úhel působení tlumiče a pružiny a hlavně se měnila páka, kdy pružina působící na samý okraj kyvné vidlice měla "větší" sílu, než kdyby na vidlici tlačila třeba v její polovině. U auta je to úplně obráceně. Uchycení tlumičů a bod působení síly pružiny zůstává stejný, ale změní se poloha ( ůhel ) kyvných ramen . Představ si extrém, kdy by ramena byla totálně svisle dolů, tak by vlastně náprava neměla ani jak pružit. Postupnou změnou polohy ramen by se začalo projevovat pružení až by ve vodorovné poloze ramen mělo být úplně nejměkčí. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| Miki |
Zaslal: ne září 10, 2006 6:19 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 23. 02. 2005
Příspěvky: 1262
Bydliště: Bratislava
|
dyk77 napsal: critik napsal: sportovni by mely bejt tuzsi
Díky za upřesnění na téma orig. tlumiče vs sport pružiny.
To je můj divácký názor a věři bych v tom Mikimu.
rozumne hovoris
ide presne o fakt , ze zadok je prilis lahky aby so vedel rozoznat nejaku tvrdost tlmica . navyse ta primitivna zadna naprava nie je ziadny zazrak , aj ked zrvona na tej nasej malej skatuli to funguje este celkom obstojne .
Jedine co chcem povedat - ak mas zadne tlmice ok , vymena za sportove je zbytocna .Ak ti zadne tlmice umreli a je nutna vymena , vtedy ma aky taky vyznam investovat aj do sportovych  |
_________________ http://www.saxoclub.net/phpbb2/garage.php?mode=view_vehicle&CID=4 |
|
| Návrat nahoru |
|
| Petr |
Zaslal: ne září 10, 2006 6:58 am |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 01. 2006
Příspěvky: 190
Bydliště: Roudnice n/L
|
Muj nazor je,ze zadni tlumice sportovni ani nepoznas zaveseni tlumicu je pod velkym uhlem a páka co na ne pusobi je moc velka. |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| critik |
Zaslal: ne září 10, 2006 8:05 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 08. 2006
Příspěvky: 127
Bydliště: Louny
|
jo jo asi mame kazdej kousek pravdy,mozna ze je to zbytecny,
presazoval jste nekdo tu torzku? tak trochu vim jak na to,ale mam obavy o kolik si to sedne kdyz presadim o jeden zub? slysel jsem 4-5 cm, to by bylo celkem ok,ale jestli je to vazne tak  |
_________________ SAXO VTS 1.6 16V kola BSA 291 15" - pneu 195/45 - předek na pružinách Weitec -40 mm
audio Hertz,vejfuck Ulter S. |
|
| Návrat nahoru |
|
| Petr |
Zaslal: ne září 10, 2006 10:51 am |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 01. 2006
Příspěvky: 190
Bydliště: Roudnice n/L
|
critik napsal: jo jo asi mame kazdej kousek pravdy,mozna ze je to zbytecny,
presazoval jste nekdo tu torzku? tak trochu vim jak na to,ale mam obavy o kolik si to sedne kdyz presadim o jeden zub? slysel jsem 4-5 cm, to by bylo celkem ok,ale jestli je to vazne tak 
To se dela tak,ze se vymlati special priúpravkem torzka z napravy a rameno je volne.To rameno zafiksujes pripravkem(2 oka+zavitova tyc)na pozadovanou vejsku,jeto misto tlumice.To same na druhe strane.premerit vejsku a torzky namazat a namlatit spatky,ale jeden zub to urcite neni kamo  |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| critik |
Zaslal: ne září 10, 2006 11:51 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 08. 2006
Příspěvky: 127
Bydliště: Louny
|
| a ten" specialni" pripravek sis delal,nebo kde jsi ho sehnal,je to blba prace? jak dlouho to trvalo? neni tam neco lisovanyho?(nepotrebujes autogen?) |
_________________ SAXO VTS 1.6 16V kola BSA 291 15" - pneu 195/45 - předek na pružinách Weitec -40 mm
audio Hertz,vejfuck Ulter S. |
|
| Návrat nahoru |
|
| Petr |
Zaslal: ne září 10, 2006 6:57 pm |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 15. 01. 2006
Příspěvky: 190
Bydliště: Roudnice n/L
|
critik napsal: a ten" specialni" pripravek sis delal,nebo kde jsi ho sehnal,je to blba prace? jak dlouho to trvalo? neni tam neco lisovanyho?(nepotrebujes autogen?)
Jo delal na sroub z matkou(lepsi pevnostni)navaris kulatinu myslim,ze 10mm a navleknes na ni neco jako zavazi(ja sem tam dal zavazi s cinky,dobre mi paslo) a konec navaris .
tim tu torzku vymlatis z napravy,ale moc se ji nechtelo.
nalisovane sou cepi ramen do napravy,ktere sou na jehlickovejch loziskach.
me to slo na jedne strane tak spatne,ze sem to vytahnul i stim cepem a loziska vypadly,samej rez no hruza.
Ja mel v rezerve jeste jednu napravu z ax radsi. |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne září 10, 2006 7:04 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Taková uni rada:
Někdy mají torzky na obou stranách jiný počet zubů, takže není změna jako změna. Pokud přesadíš torzku na straně s více zuby, tak ten rozdíl bude např. 6mm. Pokud přesadíš torzku na straně s méně zuby, může být změna 10mm. A když torzku pootočíš celou, může být rozdíl jen 4mm.
Tohle se Saxa asi netýká, tam to bude nejspíš na obou stranách 1:1, takže bude stačit torzku přesadit jen na jedné straně, ale nevím to. Podle hrubosti tisícihranu Ti může jeden zub udělat možná 5-10mm. Vezmeš-li v úvahu ještě zvětšení páky při snižování podvozku a zároveň většímu propružení torzky, tak tam nemusí být přímá úměra. Taky můžeš mít jinak unavené torzky než někdo jiný, takže jestli Ti někdo řekne "třískni s tím o 4 zuby a snížiš o 4cm" , nemusí to platit i pro Tebe. Je to tak trochu alchymie. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| critik |
Zaslal: ne září 10, 2006 9:26 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 08. 2006
Příspěvky: 127
Bydliště: Louny
|
trochu od věci,ale slibil jsem lepsi fotky meho saxa,tady jsou http://www.saxo-vts.wz.cz/
zadek je vysoko,ale neni to tak hrozny |
_________________ SAXO VTS 1.6 16V kola BSA 291 15" - pneu 195/45 - předek na pružinách Weitec -40 mm
audio Hertz,vejfuck Ulter S. |
|
| Návrat nahoru |
|
|
|