| Autor |
Zpráva |
< Servis ~ nabíjení baterky bez odpojení |
| dyk77 |
Zaslal: út leden 31, 2006 9:08 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
SliM napsal: .... Skutočne v uvedenom príklade stačilo zvojiť káble?
Fakt že jo, zdvojilo se to a brm brm. Neměl žádný startovací kabel, ale jen prodlužovák (nouzovka), když ho dal jednoduše , tak se nic nedělo, až když ho přesekl na dvě části a využil obě poloviny, tak auto natočil.
Odpověď na to, jestli odpojit baterku s teplým motorem nebo studeným. Podle mě to je úplně jedno, protože než tu baterku odpojíš, nabiješ a zase připojíš, tak motor stejně vystydne. Já jsem teda na auto docela pedant i když to my tady jsme asi všichni, jinak by nás nějakej klub vůbec netankoval, ale takovouhle blbovinku vážně neřeším. Prostě když je baterii nutné nabít, tak jí odpojím a nabiju a nemyslím na to, že budu muset "autíčko zase učit jezdit". |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| BX19GTI |
Zaslal: út leden 31, 2006 9:15 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Jenomže jsem někde četl, že když bude motor už hodně opotřebovanej a ty to nastartuješ na default tak může dojít k zničení, ale nevím čeho jestli motoru , lambda sondy nebo ŘJ ? Sám tomu moc nevěřím. Ale vím co je to mít na autě špatnou lambda sondu a váhu vzduchu. U BX jsem to měl a koupil lambdu funglovku a to byl nářez. Váhu jsem sehnal na vrakáči z Opla.
Kdo z vás už měnil labda sondu ? |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: út leden 31, 2006 9:26 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Povím vám jak vyřešit to vaše dilema s vymazávající se ŘJ. Sežeňte si nějakou druhou autobaterii (i starší která drží napětí) a před odpojením té baterie v autě k ní připojte nejprve paralelně tu externí baterii, která vám bude držet napětí v ŘJ po odpojení té baterie, kterou odpojujete. Je to snadný a nepotřebujete k tomu žádnou silnou kabeláž, stačí taková , která je běžně použita ve voze, např. k napájení žárovek. Hlavně musíte baterie propojit tak, aby byl + na + a - na - .  |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| okey |
Zaslal: st únor 01, 2006 12:08 pm |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 07. 04. 2005
Příspěvky: 73
Bydliště: Ostrava
|
Takze co se tyce startovacich kabelu...ano je pravda ze se prodavaji ruzne vykonne. Rekneme treba 100A az 200A. To co sezenete v baubau je zcela jiste za dobrou cenu ty nejlevnejsi tudiz 100A. Neni pravda ze tyto kabely nestaci...pokud zrovna nechcete startovat V3S. Co se tyce nabijeni, tak ja teda volne nabijim aku na aute, chapu ze to neni nejbezpecnejsi ale verim ze me nepotka nehoda s vypalenim elektra v aute, to bych musel mit fakt smejda nabijecku nebo neco vadneho na elektru v aute.
Jak pise DyK77 da se startovat i na urezanou prodluzkou...ale to opravdu je o hubu. Kdyz si spocitate ze klasicke prodluzky jsou delane na 16A, a jsou tam 3 vodice tak to mame 48A maximum prenosu. Ano, toto na nastartovani auta NESTACI. Proto se povedlo nastartovat auto az pri zdvojeni - 96A je hodnota shodna s nejslabsimi kabely prodavanymi na jumpstarty. Jumpstarty jsou bezne, pokud potrebujete odjet s autem a prez noc se vam vybije baterka na 0 tak nebudete cekat den nez se zase nabije ale normalne to jumpnete. Uz jsem tohle delal mooockrat. Samozrejme se pak nedobiji prazdny akumulator z toho druheho(jenom z casti) ale spise z altaku druheho nastartovaneho auta. To jde i pekne slyset, jak zabere a poklesnou otacky po pripojeni na prazdny aku. Co se tyce nabijecich proudu tak podle me altak cpe do aku klidne 50A a je mu to suma fuk. Protoze onehda jsem takhle nastartoval na jump s UPLNE vybitym aku(zapomel jsem vypnout potah na vyhrivani sedadla ) a jel s nim 20 minut do garaze a dalsi tyden jsem ho fpohode nastartoval, takze za tech 20 min se musela dobyt znacna cast aku. Proto take pri jumpstartu nechame ty dve auta spojene treba 5-10 min, za ktere se vetsinou vybity aku trochu zveti a pak uz dava nejake ty proudy on a kabely uz mu jen pomahaji. |
_________________ 1.1i co nejede ;-( |
|
| Návrat nahoru |
|
| SliM |
Zaslal: čt únor 02, 2006 8:38 am |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 38
Bydliště: Čadca
|
Na úplné vybitie akumulátora treba dávať pozor - hlboké vybitie znižuje jej životnosť a kapacitu. Dá sa povedať, že pre akumulátor je viacej škodlivé ako krátkodobé skraty. Pri vybíjaní klasického oloveného aukulátora (elektrolyt tvorí kyselina) sa na jeho doskách tvorí síran olovnatý, ktorý sa pri nabíjaní rozpúšťa - princíp akumulátora. Síran olovnatý je nevodič (teda zvyšuje vnút. odpor bat.) a pri hlbokom vybití sa ho vytvorí veľký objem, ktorý porušuje mechanickú súdržnosť a pórovitosť elektród. Tak klesá plocha vodivej cesty elektrolitu a tým kapacita aku, pretože po hlbokom vybití sa pri nabíjaní všetok nerozpostí!
Tento jav nastáva však aj pri bežnej prevádzke aku, nie však v takom meradle, preto majú olovené aku obmedzenú životnosť.
Aku sa síce podarí nabiť, ale nie na plnú kapacitu, čo sa môže prejaviť až pri veľkých mrazoch. Udáva sa, že pri -20 má akumulátor približne 50% zo svojej nominálnej kapacity. |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| Laďa |
Zaslal: čt únor 02, 2006 10:20 am |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 602
Bydliště: Přerov
|
Kluci, dobré romány, teď ti co budou chtít udělat tak jednoduchou kravinu jako nastartovat auto přes kabely a přečtou si to vaše vědecké pojednání tak z toho normálně dostanou strach aby něco nepokazili.  |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: čt únor 02, 2006 7:28 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
|
| Návrat nahoru |
|
| nik |
Zaslal: so únor 04, 2006 12:05 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 22. 02. 2005
Příspěvky: 217
Bydliště: Prostějov
|
Chtěl bych jen odpovědět,na první otázku v tomhle knižním kroužku + na plus,- na mínus a zapnout nabiječku.Autu to neškodí a baterce pomůže.Jen pokud je možno(baterie není bezúdržbová) tak povolit zátky a zkontrolovat hladinu elektrolitu.  |
_________________ 1.1 SX 8V 44kw r.v. 97 - taky řežu zatáčky  |
|
| Návrat nahoru |
|
| EiFFeL |
Zaslal: čt únor 16, 2006 4:47 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
| co se tyka pouziti startovacich kabelu tak se vlastne jedna o paralelni zapojeni... z elektrikarskyho hlediska by mohlo dojit k nejakymu velkymu presunu naboje a trosku to zajiskrit, ale v praxi sem na kabely jeste nestartoval tak nevim, ale myslim ze kdyby to melo nejaky destruktivni vlivy tak by se o tom davno nekde mluvilo... jinak nektery tuneri doporucujou pri pridavani druhe baterie nechat baterie spojene plus na plus pres rezistor aby se srovnal naboj a minus na minus primo dratem. je to neco podobnyho akorat ten rezistror omezi max. mozny proud ktery muze protikat kabelem... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
| Návrat nahoru |
|
| Jelen |
Zaslal: pá únor 17, 2006 9:04 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 23. 02. 2005
Příspěvky: 75
Bydliště: Brno
|
hezky prednasky nic ve zlym  |
_________________ 1,4 taky jede  |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: pá únor 17, 2006 9:06 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
EiFFeL napsal: co se tyka pouziti startovacich kabelu ... kdyby to melo nejaky destruktivni vlivy tak by se o tom davno nekde mluvilo
Nikdo tady kabely nepomlouval, jen bylo upozorněno na možná rizika pro toho kdo poskytne pomoc a propojí své neporušené auto s elektroinstací vozu, kde mohl nastat problém. O destrukci se vůbec nemluvilo!
Propojení s nabíječkou je trochu jiné téma, záleží na každém kdo jak hodně veří své nabíječce.
 |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
|
|