| Autor |
Zpráva |
< Servis ~ cvakání v motoru |
| BX19GTI |
Zaslal: čt prosinec 28, 2006 10:20 am |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
Brody: A nejsi náhodou automechanik u Auto Vašenda? U zahřátého motoru sou vůle větší. U studeného menší. Vůle jsem už několikrát seřizoval, nejpprve si o tom něco zjistěte než tu budete zase plkat perly typu: že s teplotou se vůle zmenšujou. Vůle se seřizujou u studeného motoru a to proto, že kdyby ste je seřídily za tepla tak potom nenastartujete. Někdy tu z vás žasnu Ještě někdo si myslí něco jinýho než já
Strojařina to je dřina.  |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
| Návrat nahoru |
|
| Crack |
Zaslal: čt prosinec 28, 2006 12:27 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
Když sem si to ted nakreslil a začal nad tím přemejšlet,tak je to asi opravdu tak že se vůle zvětší jelikoš hliník(hliníková hlava) má větší roztažnost než železo(ventily),takže ventily se ,,natáhnou,,ale hlava se ,,naháhne,, ještě víc,takže se vůle zvětší takže asi tak...prostě to nechám seřídit a bude.. btw.:jaká je teda optimální teplota na seřízení? |
_________________ Citroen Saxo VTS 16V ... 1/4 míle za 15,220 http://www.saxoclub.net/index.php?ind=gallery&op=section_view&idev=117&order=&st=0 |
|
| Návrat nahoru |
|
| Brody |
Zaslal: čt prosinec 28, 2006 1:02 pm |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 18. 09. 2006
Příspěvky: 158
|
Vyucenej sem,ale rozebrany auto uz sem nevidel asi pet let! V tom pripade nas tam ucili kraviny a du vratit vyucak!  |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| Crack |
Zaslal: čt prosinec 28, 2006 1:14 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
Brody napsal: Vyucenej sem,ale rozebrany auto uz sem nevidel asi pet let!  V tom pripade nas tam ucili kraviny a du vratit vyucak!  Já to netvrdím 100%,u litinovejch hlav to bude asi zase opačně,což počítám že si se to učil na škodárně s litinovou hlavou jako taky mě to příjde divný,vždycky sem slyšel že se vůle po zahřátí zvětšej,radši už to nebudu řešit až to nechám seřídit,tak se podílím o moje skušenosti  |
_________________ Citroen Saxo VTS 16V ... 1/4 míle za 15,220 http://www.saxoclub.net/index.php?ind=gallery&op=section_view&idev=117&order=&st=0 |
|
| Návrat nahoru |
|
| trafikant |
Zaslal: čt prosinec 28, 2006 1:20 pm |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 26. 05. 2006
Příspěvky: 165
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
|
Předepsaná teplota na seřizování ventilů u všech motorů (benzín, nafta - neplatí pro dvoutakt a Wankel!! ) je 20+/-2 °C. Vůle u sacího je 0,20 mm a u výfukového 0,40 mm. Když budeš mít menší vůli, podpálíš sedla ventilů a ztratíš kompresi, protože ventily nebudou dovírat. Když bude vůle větší než předepsaná motor bude hlučný (téma - cvakání v motoru) a ztratí výkon protože se zkrátí doba po kterou je ventil otevřený. A jestli si vezmeš na pomoc "Jak na to", budeš se divit, v kapitole vůle a seřízení ventilů mají pěknej kiks.
Jinak k ty vaší debatě - dříky ventilů se roztahují víc než hlava protože jsou v přímém styku se spalovacím prostorem a na rozdíl od hlavy nejsou chlazený.Dokonce se kdysi (a u dražších vozů možná ještě dnes) dělaly ventily plněné sodíkem, aby za studena tolik necvakaly. |
_________________ SAXO 1.0i 1999 modrá je dobrá |
|
| Návrat nahoru |
|
| Crack |
Zaslal: so prosinec 30, 2006 12:30 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne prosinec 31, 2006 12:36 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Taky mi to cvaká. Úplně za studena motor jen tak hezky jemně ševelí a za tepla, už po ujetí několik 100m, to pomalu začne. Nejvíc je to slyšet kolem 2500 otáček a nezní to vždycky stejně intenzivně. Při couračkách po městě to vždycky vyvrcholí. Při sundání nohy z plynu se zvuk trochu změní, ale dělá to přád. Čím je motor studenější, tím má zvuk charakter spíše zdravého cvakání ventilů. Čím je motor teplejší, tím zvuk přechází spíše v chrastění.
Kámoš mi zkusil seřídit vůle na sání 0,15 a výfuk 0,3. bylo to trošku jiný, nevím jak to popsat, ale cvakalo to stejně. Pak to vrátil zpět na 0,2 a 0,4 a bylo to jak dřív. Dal jsem to nakonec ještě do Citroenu. Prý seřídili jen málo, ale tak jak to bylo to bylo prý v normě.
Občas když dám plnej kotel, tak zaslechnu jak ventily zacvrdlikaj, ale motor jinak jede jako bezvadně, necuká ani při pomalé jízdě. Když dám jedničku a sundám nohu z plynu, tak to jede pomaloučku uplně plynule, že by se plná sklenice vody nevylila.
Trochu občas přemýšlím o souvislosti hluku s katalyzátorem, který mám nastojato před motorem hned za svodama. Slyšel jsem o utržené keramické vložce už u nových aut, tak mě napadá jestli tam taky nemůžu mít něco uvolněného. Podle toho jak je motor a kat blízko usebe, nelze pořádně určit odkud zvuk vychází.
Nutno dodat, že zvuk se začal ozývat od nějakých najetých 15.000km. V záruce jsem na to poukazoval a tak mi při 22.000Km vyměnili údalně komplet nově vyzbrojenou hlavu. Že je hlava nová se dalo poznat tím jak je lesklá, ale jestli bylo opravdu nové i to uvnitř to ví jen "pan Citroen". Každopádně výměna hlavy nic nevyřešila, všechno zůstalo při starém. Nechal jsem to už být, záruka prošla a tak s tím chrastítkem jezdím dál.
Ani nevím jak hodně to je slyšet ven. Při otevřeném okénku to při jizdě podél zdi syším. Stačí ale mírně puštěné rádio nebo mokrá silnice a už to nevnímám.
Asi nejvíc "kraválu" motor dělá pokud je horkej a nechá se třeba 10minut stát a znova se nastartuje. Stačí ujet pár metrů a zase nzastavit a už je zvuk zase normální. Přičítám to nerovnoměrně ohřátým součástem motoru. Některé i při krátkém stání rychle vystydnou a pak vzniklá vůle způsobí větší hluk. Něco jako kyž se dá volně vložit zmrzlé ložisko do rozpáleného karteru. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne prosinec 31, 2006 12:38 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
| JInak o tom že se vůle ventilů při zahřátí zvětšujou jsem také slyšel a přišlo mi to jako kec. No asi na tom něco bude. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| Crack |
Zaslal: ne prosinec 31, 2006 12:48 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
| Dyk77: jenže já mám uplně něco jinýho,mě to dělá pouze a jen,když nastaruju studenej motor(auto musí stát aspon den,jinak to nedělá,nebo jen hodně málo,v létě a když je teplo to taky nedělá) a po prošlápnutí do 2500ot. se to začne strácet,to samé když auto nechám stát tak po 30vteřinách zvuk pomaličku začne utichat,nebo po ujetí necelejch 100m to taky zmizí,ale od těch ventilů to určitě nejde,jde to od strany kde jsou rozvody.Známej mě říkal jestli tam někde není čerpadlo servopumpy,že tam prej cvakává kulička,než se čerpadlo natlakuje,ale mě se to zdá náký divný.Zvuk má charkteristiku tik tik tik o frekvenci asi 2-3tiky za vteřinu a po přidaní plynu se to zvedá. |
_________________ Citroen Saxo VTS 16V ... 1/4 míle za 15,220 http://www.saxoclub.net/index.php?ind=gallery&op=section_view&idev=117&order=&st=0 |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne prosinec 31, 2006 1:05 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Když je zima nebo motor dlouho stojí , tak mi tohle taky trochu dělá. Je to jen chvilkový. Já servo nemám, tak by to mohlo být olejové čerpadlo.
U starého Oltcita to bylo úplně evidentní. Tam jsem nastartoval a slyšel jsem ten samý klapot i když intenzivnější. To se projevovalo ještě tím, že svítila kontrolka mazání a když čerpadlo stichlo, tak zhasla i kontrolka.
Můj závěr je ten, že se u vychladlého čerpadla udělá bublinka, protože co si budem povídat i když nespadne hladina oleje, tak objem oleje se trochu zmenší a bublina je na světě. No a pak chvilku trvá než čerpadlo tu bublinu vyžene a do té doby je trochu slyšet.
Zvuk může být o to intenzívnější čím je olej řidší ( 0W/40 ) , ale zase by měl rychleji zmizet. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| BX19GTI |
Zaslal: ne prosinec 31, 2006 1:05 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
| Jo to jsem měl taky a dělal to jeden ventil z větší vůlí. Přesně to tik tik tik. Bude to nejspíš ventil co nejblíže k rozvodům. ten zvuk se totiž rozléhá po motoru. Jednou sem si myslel, že to je krokovej motorek vonoběhu nebo hlava vstřikování, ale byl to jeden ze sacích ventilů proto se to ozívalo u tý vstřikovací hlavy. |
Naposledy upravil BX19GTI dne ne prosinec 31, 2006 2:43 pm, celkově upraveno 1 krát _________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne prosinec 31, 2006 1:07 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
|
| Návrat nahoru |
|
| Crack |
Zaslal: ne prosinec 31, 2006 1:15 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
BX19GTI napsal: Jo to jsem měl taky a dělal to jede ventil z větší vůlí. Přesně to tik tik tik. Bude to nejspíš ventil co nejblíže k rozvodům. ten zvuk se totiž rozléhá po motoru. Jednou sem si myslel, že to je krokovej motorek vonoběhu nebo hlava vstřikování, ale byl to jeden ze sacích ventilů proto se to ozívalo u tý vstřikovací hlavy. No a taky ti to po chvíli nastartovanýho motoru zmizelo?Nechal jsi to teda sešletovat a bylo to dobrý?Ja vidím že jim to tam v servise přez noc bude stát,oni než s tim zaparkujou do garáže,tak zvuk zmizí,za hodinu až to budou štelovat,tak naměřej že je to dobrý a já si to odvezu domu a tam mě to zas druhej den bude dělat  |
_________________ Citroen Saxo VTS 16V ... 1/4 míle za 15,220 http://www.saxoclub.net/index.php?ind=gallery&op=section_view&idev=117&order=&st=0 |
|
| Návrat nahoru |
|
| BX19GTI |
Zaslal: ne prosinec 31, 2006 2:42 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 05. 2005
Příspěvky: 242
Bydliště: Praha
|
V servisu ti to stejně neseřídí tak, aby to necvakalo ba naopak. Já to nechával seřídit 2x v servisu a byla to katastrofa. Nakonec jsem si to seřídil sám. Pravda, než sem se to naučil tak sem to seřídil pořádně až na potřetí. Takže na to kašli a smiř se s tím nebo si kup měrky a najdi ventil, kterej to dělá. Bude to fakt jen jeden podle toho tik tik tik. Ale myslím si, že v létě ti to bude dělat taky, počasí na to vliv nemá. Vždyť je teď mírná zima. Chci vidět servis, kterej by si s tim vyhrál a vyladil to tak, aby to necvakalo. Byla by to náhoda, kdyby se jim to podařilo seřídit bez cvakání hned na poprvé. Většinou to nějak seřídí a kašlou na to. Málé vůle způsobují nepravidelný chod motoru, když si dáš k výfuku ruku tak to poznáš jak to nepravidelně fouká ven. Velké vůle zase klapou. Seřídit to pořádně hned na poprvé, aby to neklapalo a mělo pravidelný chod je dle mě velká náhoda nebo zkušenost a pečlivost. Někde v dizkuzích sem se tím už zabýval. stačí jen hledat.
1) po zahřátí to částečně mizelo
2) po seřízení to přestalo |
_________________ Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede. |
|
| Návrat nahoru |
|
| Crack |
Zaslal: ne prosinec 31, 2006 5:27 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 13. 01. 2006
Příspěvky: 847
Bydliště: Miletín
|
| Mě to vždycky spravuje strejc ve svým servise,tak doufám že s tím nebude problém,vždycky mu řeknu co a jak chci udělat a on to tak udělá.Měrky doma mám,ale hrabat se mě do toho nechce,protože vždycky udělám víc škody než užitku.A v létě vím na 90% že to dělat nebude,protože na to má vliv teplo,když sem to měl stát v dílně kde je 15C tak to taky nedálo. |
_________________ Citroen Saxo VTS 16V ... 1/4 míle za 15,220 http://www.saxoclub.net/index.php?ind=gallery&op=section_view&idev=117&order=&st=0 |
|
| Návrat nahoru |
|
|
|