| |
| Autor |
Zpráva |
|
| josh |
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 6:13 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 27. 05. 2005
Příspěvky: 259
Bydliště: Slovensko, Bratislava
|
tie náplne sú v niektorých saxách písané nepresne, na 1.4 píšu 3,5 litra a zmestia sa tam len 3 litre (resp max 3,1 l po hornú rysku); s 3,5 l je motor preliaty.
Inak som dával 0W oleje (prvýraz mi naliali nekresťansky drahý Castrol asi SLX 0W-30 za nejakých 850 Sk/l keď boli polovičné mzdy ako dnes - a hlavne len w30 na nasrali) napr. 0W40 Araly alebo raz Madit Zero, teraz som začal šetriť a mám Liqui Moly 5W-40 - v zásade sa držím špecifikácií a aby nebol nejaký noname lowend a aby bol najviac 5W kvôli zimným štartom; 10W by mi už pripadalo že som k motoru bezohľadný (a zatiaľ boli vždy syntetické čo je však asi nepodstatné). |
_________________ Jozef @ 1.4i SX engine (= PSA motor KFX TU3JP. Normálne max. zrýchlovanie 1.4i má vyzerať takto https://youtu.be/9L0tEJ7Ea1s ; pri pomalšom je niekde zádrhel) |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne prosinec 17, 2006 6:51 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Bych řekl, že to množství oleje bývá jen orientační. Je rozdíl když plníš motor za sucha např. po GO nebo když ho jen měníš a necháváš tam ol.filtr a nebo je to jinak s výměnou filtru a oleje zároveň.
S těmi xxW/XX to opravdu není tak, že by např. 10W měl být polo syntetický a 15W minerál. můžeš mít dva druhy olejů oba budou 10W40 a jeden je minerální a druhý polosyntetika. xxW/xx udává čistě jen viskozitu a je to pod zkratkou SAE čti např. ZDE
API udává kvalitu oleje a jak jsem tak koukal, tak pokud je olej pouze z poloviny na bázi syntetiky, bývá stejně kvalitní jako kvalitní minerální olej. Až když je olej vyrobený čistě na bázi syntetiky, tak mívá lepší mazivost, než ty ostatní.
Příklady :
Mobil Super S - 1 litr (10W/40)
Označení: 2200
Výrobce: ExxonMobil Corporation
Mobil Super 10W-40 je nový, moderní lehkoběžný olej třídy SAE 10W-40 na bázi minerálních olejů.
· Splňuje požadavky všech výrobců osobních automobilů.
· Snižuje spotřebu paliva a tím i emise ve výfukových plynech.
· Vykazuje velmi dobré vlastnosti při studeném startu.
· Všechna místa jsou promazána i při velmi nízkých teplotách. Díky snadné startovatelnosti se minimalizuje opotřebení a šetří se baterie i startér.
· I při vysokých teplotách se tvoří nosný olejový film chránící před opotřebením.
· Zajišťuje vynikající čistotu motoru.
· Funkce katalizátoru není ovlivněna.
Specifikace/uvolnění: API SH/CD, ACEA A3-96/B3-96, VW 500 00 a 505 00 (11/92). Splňuje požadavky firmy Mercedes-Benz.
TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 byl vyvinut na základě provozních požadavků jak benzínových tak dieselových motorů zejména osobních a lehkých užitkových vozidel. TOTAL QUARTZ 7000 10W-40 je zvláště vhodný pro přeplňované a víceventilové motory.
Splňuje požadavky API SL a ACEA garantující vysokou a konstantní kvalitu oleje
· Polosyntetický a vícestupňový olej
· Velmi vysoký viskozitní index a vynikající stabilita za provozu
· Technologie, která spojuje výhody nízko viskozních (snadné startování za studena, úspora paliva) a viskozních olejů (výborná mazivost při vysokých teplotách, nízká spotřeba oleje)
· Výborné detergentně-disperzní vlastnosti, které udržují čistotu motorů a jejich stabilní výkon
· Vynikající protioděrové vlastnosti udržují nejcitlivější části motoru ve výborném stavu
Všímni si rozdílu jak jsou oba oleje popsány ( minerál - polosyntetika a oba jsou 10W/40 ). Když se hodí i do tolika namáhaných přeplňovaných motorů, tak to nebudou žádné jebky. To že dáváš do motoru 0W je jen o tom, že v létě jezdíš na něco co je řidké jako voda a málo to vymezuje vůle i když mazivost syntetického oleje je perfektní. Řekl bych že pro takový motor jako je Saxo je tenhle olej spíš nevhodný, protože jsou daleko přesněji vyrobené motory, které takové vůle nemají, pracují ve vysokých otáčkách a tak se pro ně řidší a kvalitnější olej jako 0W/30 hodí více. U Saxa 1.1i, 1.4i jsou tohle podle mě vyhozené peníze. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| Awex |
Zaslal: po prosinec 18, 2006 7:32 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 82
Bydliště: Prešov a Galanta
|
|
| Návrat nahoru |
|
| Awex |
Zaslal: po prosinec 18, 2006 7:36 am |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 82
Bydliště: Prešov a Galanta
|
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: po prosinec 18, 2006 9:38 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Včera jsem nad problematikou olejů trávil celý den a snažil se číst co možná nejvěrohodnější články. V podstatě je jedno jestli máš minerální nebo syntetický olej, hlavně že je ten dobrej ( dle API nebo ACEA ). Dnes jsou už všechny typy olejů tak kvalitní ( pokud nekoupíš nějaký no name ) že jsou kvalitou srovnatelné. Dle laboratorních rozborů údajně ani plně syntetický olej není plně syntetický a dokonce se mezi některými oleji, které jsou prodávané jako plně syntetické, vyskytují oleje, které kolem syntetiky jen prošly . Výraz syntetika je jen pojem na který lidé slyší a tak se to tak pojmenovává, protože se to lépe prodává. Podle zjištění dnes není hlavním problémem mazivost, která je už tak u všech olejů perfektní, ale viskozita udávaná např. číslem 10W/40, která je pro různé motory a pro různé provozy doporučována pokaždé jinak. Vesměs je pro normální ježdění nejhospodárnější dávat to co doporučuje výrobce. Pokud dáš místo doporučeného 10W/40 např. 5W/40 ba dokonce 0W/40 , tak docílíš akorát lepšího mazání za studena + menší spotřeby benzínu cca 1% ( 0W nejlepší ), ale při provozní teplotě už jsou všecny oleje na stejné viskoztě ( číslo 40 ) a není mezi nimi žádný rozdíl. Jestli jezdíš v zimě jen vzdálenosti roh od rohu ( extrém jako taxikáři, pica expres ...atd ), tak se doporučuje dávat olej s nižším číslem xW, ale pro převážně mimoměstský provoz bohatě stačí to co doporučuje výrobce. On totiž řidší ( často dražší ) olej s nižším xW zase může rychleji v motoru ubývat, protože ho motor prostě bude "žrát", pořípadě někde může vytékat. Nízká viskozita xW se u starých motorů moc nedoporučuje dávat pokud byl motor jetý na olej s vyšší viskozitou. Ba naopak jestli někdo jezdí např. na 5W/40 a začalo mu to papat olej, nebo má někde průsaky, tak by měl přejítna 10W/40 popř. 15W/40 a jeho problémy se mohou značně omezit.
Takže kašli na to jestli olej víc minerál nebo syntetika, sleduj API nebo ACEA a ktomu samozřejmě viskozitu SAE.
Jestli mi nevěříš a to Ti doporučuju, udělej si čas a podívej se na mýty od Ing. Jaroslava Černého, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha a budeš mít snad jasno o čem je kavalita oleje. Na http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare je už 16 článků o lejích, tak snad tam najdeš pro sebe vysvětlení jako já.  |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|