| |
| Autor |
Zpráva |
< Tuning ~ 15tky, 185/45 gumy na 1.1!!! |
| martanc |
Zaslal: po březen 02, 2009 7:37 pm |
|
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 05. 11. 2006
Příspěvky: 6209
|
pěkné mě se na tom líbý nejvíc ta barva  |
_________________ Ex Saxo 1.1, zelené už bohužel není, ale měl jsem ho rád.
Momentálně VTS, sice jen 1.4 ale je to VTS! |
|
| Návrat nahoru |
|
| hejhixx |
Zaslal: po březen 02, 2009 7:58 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 11. 2005
Příspěvky: 191
Bydliště: Rovina
|
No skoda ze ta barva nejde vyfotit , ona (myslim ta zelena) je nejaka neco mezi zlutou a zelenou, takova hodne svetla Kawasaki a na jedny fotce je vic zluta a na druhy zas vic zelena  |
_________________ Saxo 40kw  |
|
| Návrat nahoru |
|
| skokan |
Zaslal: po březen 02, 2009 7:58 pm |
|
|
EX-Saxoclubák
Založen: 18. 05. 2007
Příspěvky: 3348
Bydliště: Slovensko - NMnV
|
| zaujimave prevedenie ... snad sa dostavis na niektory z planovanych zrazov, rad by som to videl live |
_________________ Saxo VTS120 1.6 16v, r.v. 2000, 1/4 Mile - 15.227 s, 1/4 MPH - 95.042 km/h
Renault Clio Sport 182

|
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne březen 22, 2009 9:26 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Jestli si dobře pamatuji, tak Hejhixx tu začínal s ne moc povedenými tuzerskými výstřelky, ale tahle jeho poslední saxo verze vypadá zajímavě  |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne březen 22, 2009 10:24 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Ale k věci.
Jsem také přemýšlel o 15" discích a nejméně o 175 místo stávajících 14/165.
Osobně si myslím, že na výkon a spotřebu to nemá nějaký zásadní vliv, ale musí se dodržet určitá pravidla.
Už jsme o tom s chlapama debatovali hodně na jiném fóru, protože jsem chtěl dát na 45KW Smarta 225 zadek a 205 předek to vše na 17" z původních 205 na 15", takže celkem velký rozdíl ( v techničáku povoleny rozměry od 185/15 až do 225/17 ).
Došli jsme k závěru, že šířka pneu nemá velký vliv na valivý odpor, protože při použití stejné směsi užších vs širších pneumatik se u širší pneu váha rozloží na větší plochu, takže se zmenší u styčné plochy adheze na 1cm2 , což kompenzuje zase šířka pneumatiky. U užší pneu je váha soustředěna na menší ploše, takže adheze na 1cm2 bude větší. Z toho tak nějak plyne, že užší a širší pneu , má srovnatelnou adhezi - valivý odpor. Toto je uvažováno při podmínkách , kdy je silnice suchá. Na sněhu a za deště se podmínky mění, protože výhody a nevýhody široké vs úzké pneu jsou známé viz aquaplaning, který nastává u široké pneu dříve.
Nakonec vyšlo myslím celkem logicky najevo, že rozhodující je váha kol, zejména ta, jenž je soustředěná na obvodu kola, s níž se potýká točivý moment motoru . Se vzrůstajícími rozměry kol, roste většinou právě i váha, protože se rozšiřuje límec disku a také širší guma znamená větší hmotnost. Proto jestli člověk chce, aby ztráty točivého výkonu byly co nejmenší, tak by měl investovat do lehkých kol i pneumatik, což bývá také o něco dražší. Vážil jsem několik Alu disků a nebyl problém , aby sada užších 16" disků byla stejně těžká jako celá sada širších 17".
Nakonec jsem se rozhodl, že do větších kol půjdu a nelituji toho. Sice nestály i s pneumatikami zrovna málo, ale spotřeba stejná a že bych tratil něco na výkonu, to také nepociťuji a to celá sada nových širších kol 17" o proti původní sadě s užšími 15" váží komplet o 12KG více !!! ( hmotnosti obutých kol ). Než jsem nová kola nasadil, tak jsem si auto za bezvětří otestoval na určitém úseku a po nasazení nových, větších kol provedl totéž a nezjistil jsem žádné změny. Změny jsem nepocítil ani v řízení, které je bez posilovače a přitom jde normálně. Změnu jsem zaznamenal jen v tom, že jsou nové pneu Hankook tišší než bývalé Continentaly, což mě mile překvapilo.
Takže pokud budu kupovat někdy o něco větší kola na Saxo 1.1i , tak se toho nebojim , jde jen o vhodnou volbu.  |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| Lukes.2002 |
Zaslal: ne březen 22, 2009 11:50 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 08. 09. 2006
Příspěvky: 1998
Bydliště: Šumperk
|
| No z vlástní zkušenosti vím že auto bez posilovače a širší gumy jsou cítit.... on je totiž zásadní rozdíl jestla na té řízené nápravě je motor nebo ne. |
_________________ ex -1.5 D/42kw/2002 ! Modré Saxo spz za oknem "Alibaba"....těžko přehlednout
ex - VTS/1.6 8V/65kw/2000 ! Modré Saxo
ex - Ford Mondeo ST220/3.0 24V/166kw/ zase Modré
Alfa Romeo 159 Sportwagon |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne březen 22, 2009 4:08 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
V mém prvním uvedeném příkladu se jednalo o auto s motorem vzadu.
Na druhou stranu kdo posilovač nikdy neměl, je zvyklý při otáčení volantem popojíždět a nerejdí volantem na místě, což neprospívá ani pneumatikám.
Pak hraje roli také hmotnost motoru. 1.6 je určitě těží než 1.1.
Už jsem jednou u bývalého auta 1.1 s motorem v předu, bez posilovače přecházel ze šířky 145 na 165 a bylo to ok. |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| hejhixx |
Zaslal: ne březen 22, 2009 4:19 pm |
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 11. 2005
Příspěvky: 191
Bydliště: Rovina
|
Otazka je co to je prechod z 145 na 165? To je "pro decka" ... lepsi je z 155 na 205 to pak poznas co to je kdyz posilovac nezvlada  |
_________________ Saxo 40kw  |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: ne březen 28, 2010 12:39 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Tak jsem celkem rozhodnutý do čeho teď půjdu. Jen bych to tu rád oživil a přijal případné názory , třeba je něco co jsem ještě nepromyslel.
SAXO 1.1i 44Kw/99Nm
Chci tam dát tyto disky
http://www.alu-pneu.cz/aludetail.php?v=WSP&t=W812S+vhodn%E9+pro+PEUGEOT%2A&r=6,5x15&p=St%F8%EDbrn%E1
Moje stávající disky které momentálně prodávám jsou 14"/6,25" ET20 a pneu 165/65/14
Nové bych rád 15"/6,5" ET16 , s pneu mám zatím trochu dilema. Jako ideální se mi jeví 175/55/15 např. něco z tohoto http://www.alu-pneu.cz/pneu.php?sezona=letn%ED&vyrobce=&sirka=175&profil=55%20&rafek=15
Rozměry pneu jsem jsi nevycucal, ale spočítal na kalkulátoru, abych zachoval obvod kol viz http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php?sirka_pneu_o=165&serie_pneu_o=65&rafek_pneu_o=14&sirka_pneu_a=175&serie_pneu_a=55&rafek_pneu_a=15
Chci se zeptat jestli má někdo na 6,5" ráfcích 175 gumy, jak sedí s ET16 a jestli má někdo tyto disky, popřípadě fotky jak to s tím vypadá.
Nenašel jsem tabulku, která by tento rozměr gum a ráfků zahrnovala, ale všeobecně tam bývá, že na 175 pneu max. 6" disk. Já si však myslím, že když mám teď na 6,25" disku 165 pneu, tak by to mělo být OK, protože s tou stávající kombinací jezdím 7 let a neměl jsem dosud nejmenší problém a vypadá to normálně, pěkně.
Nějaký velký úbytek výkonu neočekávám, navíc jezdím spíše na pohodu. Na gumách nehodlám šetřit, ale určitě půjdu do nějakých s nízkým valivým odporem, např. http://www.prodej-pneu.cz/continental-conti-eco-contact-3-175-55-r15-77t-fr
Co na to odborná rada ? |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|