punto_vert.gif (43 byte)
Československý Saxo Club (CZ+SK) ~ Zobrazit téma - nabíjení baterky bez odpojení
 
Autor Zpráva

<  Servis  ~  nabíjení baterky bez odpojení

dyk77
Zaslal: út leden 31, 2006 9:08 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1510 Bydliště: Most
SliM napsal:
.... Skutočne v uvedenom príklade stačilo zvojiť káble?


Fakt že jo, zdvojilo se to a brm brm. Neměl žádný startovací kabel, ale jen prodlužovák (nouzovka), když ho dal jednoduše , tak se nic nedělo, až když ho přesekl na dvě části a využil obě poloviny, tak auto natočil.

Odpověď na to, jestli odpojit baterku s teplým motorem nebo studeným. Podle mě to je úplně jedno, protože než tu baterku odpojíš, nabiješ a zase připojíš, tak motor stejně vystydne. Já jsem teda na auto docela pedant i když to my tady jsme asi všichni, jinak by nás nějakej klub vůbec netankoval, ale takovouhle blbovinku vážně neřeším. Prostě když je baterii nutné nabít, tak jí odpojím a nabiju a nemyslím na to, že budu muset "autíčko zase učit jezdit".

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BX19GTI
Zaslal: út leden 31, 2006 9:15 pm Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 20. 05. 2005 Příspěvky: 242 Bydliště: Praha
Jenomže jsem někde četl, že když bude motor už hodně opotřebovanej a ty to nastartuješ na default tak může dojít k zničení, ale nevím čeho jestli motoru Laughing , lambda sondy nebo ŘJ ? Sám tomu moc nevěřím. Ale vím co je to mít na autě špatnou lambda sondu a váhu vzduchu. U BX jsem to měl a koupil lambdu funglovku a to byl nářez. Váhu jsem sehnal na vrakáči z Opla.
Kdo z vás už měnil labda sondu ?

_________________
Saxo 1.1 44Kw r.v. 2000, jednobodový vstřikování, co jede a přede.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: út leden 31, 2006 9:26 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1510 Bydliště: Most
Povím vám jak vyřešit to vaše dilema s vymazávající se ŘJ. Sežeňte si nějakou druhou autobaterii (i starší která drží napětí) a před odpojením té baterie v autě k ní připojte nejprve paralelně tu externí baterii, která vám bude držet napětí v ŘJ po odpojení té baterie, kterou odpojujete. Je to snadný a nepotřebujete k tomu žádnou silnou kabeláž, stačí taková , která je běžně použita ve voze, např. k napájení žárovek. Hlavně musíte baterie propojit tak, aby byl + na + a - na - . Idea

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
okey
Zaslal: st únor 01, 2006 12:08 pm Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 07. 04. 2005 Příspěvky: 73 Bydliště: Ostrava
Takze co se tyce startovacich kabelu...ano je pravda ze se prodavaji ruzne vykonne. Rekneme treba 100A az 200A. To co sezenete v baubau je zcela jiste za dobrou cenu ty nejlevnejsi tudiz 100A. Neni pravda ze tyto kabely nestaci...pokud zrovna nechcete startovat V3S. Co se tyce nabijeni, tak ja teda volne nabijim aku na aute, chapu ze to neni nejbezpecnejsi ale verim ze me nepotka nehoda s vypalenim elektra v aute, to bych musel mit fakt smejda nabijecku nebo neco vadneho na elektru v aute.
Jak pise DyK77 da se startovat i na urezanou prodluzkou...ale to opravdu je o hubu. Kdyz si spocitate ze klasicke prodluzky jsou delane na 16A, a jsou tam 3 vodice tak to mame 48A maximum prenosu. Ano, toto na nastartovani auta NESTACI. Proto se povedlo nastartovat auto az pri zdvojeni - 96A je hodnota shodna s nejslabsimi kabely prodavanymi na jumpstarty. Jumpstarty jsou bezne, pokud potrebujete odjet s autem a prez noc se vam vybije baterka na 0 tak nebudete cekat den nez se zase nabije ale normalne to jumpnete. Uz jsem tohle delal mooockrat. Samozrejme se pak nedobiji prazdny akumulator z toho druheho(jenom z casti) ale spise z altaku druheho nastartovaneho auta. To jde i pekne slyset, jak zabere a poklesnou otacky po pripojeni na prazdny aku. Co se tyce nabijecich proudu tak podle me altak cpe do aku klidne 50A a je mu to suma fuk. Protoze onehda jsem takhle nastartoval na jump s UPLNE vybitym aku(zapomel jsem vypnout potah na vyhrivani sedadla Embarassed ) a jel s nim 20 minut do garaze a dalsi tyden jsem ho fpohode nastartoval, takze za tech 20 min se musela dobyt znacna cast aku. Proto take pri jumpstartu nechame ty dve auta spojene treba 5-10 min, za ktere se vetsinou vybity aku trochu zveti a pak uz dava nejake ty proudy on a kabely uz mu jen pomahaji.

_________________
1.1i co nejede ;-(
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SliM
Zaslal: čt únor 02, 2006 8:38 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 27. 05. 2005 Příspěvky: 38 Bydliště: Čadca
Na úplné vybitie akumulátora treba dávať pozor - hlboké vybitie znižuje jej životnosť a kapacitu. Dá sa povedať, že pre akumulátor je viacej škodlivé ako krátkodobé skraty. Pri vybíjaní klasického oloveného aukulátora (elektrolyt tvorí kyselina) sa na jeho doskách tvorí síran olovnatý, ktorý sa pri nabíjaní rozpúšťa - princíp akumulátora. Síran olovnatý je nevodič (teda zvyšuje vnút. odpor bat.) a pri hlbokom vybití sa ho vytvorí veľký objem, ktorý porušuje mechanickú súdržnosť a pórovitosť elektród. Tak klesá plocha vodivej cesty elektrolitu a tým kapacita aku, pretože po hlbokom vybití sa pri nabíjaní všetok nerozpostí!
Tento jav nastáva však aj pri bežnej prevádzke aku, nie však v takom meradle, preto majú olovené aku obmedzenú životnosť.
Aku sa síce podarí nabiť, ale nie na plnú kapacitu, čo sa môže prejaviť až pri veľkých mrazoch. Udáva sa, že pri -20 má akumulátor približne 50% zo svojej nominálnej kapacity.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Laďa
Zaslal: čt únor 02, 2006 10:20 am Odpovědět s citátem
MELHUBA KLUBU Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 602 Bydliště: Přerov
Kluci, dobré romány, teď ti co budou chtít udělat tak jednoduchou kravinu jako nastartovat auto přes kabely a přečtou si to vaše vědecké pojednání tak z toho normálně dostanou strach aby něco nepokazili. Mr. Green Mr. Green
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dyk77
Zaslal: čt únor 02, 2006 7:28 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1510 Bydliště: Most
No ještě jsme pořádně neprobrali jaký vliv to má na Alternátor a co to vlastně Alternátor je. S tím by šlo kecat na téma Synchonní stroje a jakou maj Altíky výhodu oproti Dynamu Laughing Laughing Laughing

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
nik
Zaslal: so únor 04, 2006 12:05 am Odpovědět s citátem
ECHT SAXOKLUBÁK Založen: 22. 02. 2005 Příspěvky: 217 Bydliště: Prostějov
Chtěl bych jen odpovědět,na první otázku v tomhle knižním kroužku Smile + na plus,- na mínus a zapnout nabiječku.Autu to neškodí a baterce pomůže.Jen pokud je možno(baterie není bezúdržbová) tak povolit zátky a zkontrolovat hladinu elektrolitu. Wink

_________________
1.1 SX 8V 44kw r.v. 97 - taky řežu zatáčky Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EiFFeL
Zaslal: čt únor 16, 2006 4:47 pm Odpovědět s citátem
FATAL ERROR:MARTANC Založen: 09. 12. 2005 Příspěvky: 5780 Bydliště: Vranovská Ves
co se tyka pouziti startovacich kabelu tak se vlastne jedna o paralelni zapojeni... z elektrikarskyho hlediska by mohlo dojit k nejakymu velkymu presunu naboje a trosku to zajiskrit, ale v praxi sem na kabely jeste nestartoval tak nevim, ale myslim ze kdyby to melo nejaky destruktivni vlivy tak by se o tom davno nekde mluvilo... jinak nektery tuneri doporucujou pri pridavani druhe baterie nechat baterie spojene plus na plus pres rezistor aby se srovnal naboj a minus na minus primo dratem. je to neco podobnyho akorat ten rezistror omezi max. mozny proud ktery muze protikat kabelem...

_________________
ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Jelen
Zaslal: pá únor 17, 2006 9:04 am Odpovědět s citátem
SAXOKLUBÁK Založen: 23. 02. 2005 Příspěvky: 75 Bydliště: Brno
hezky prednasky Laughing Laughing Laughing Laughing nic ve zlym Smile

_________________
1,4 taky jede Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
dyk77
Zaslal: pá únor 17, 2006 9:06 pm Odpovědět s citátem
ERROR: RITCHMA VIRUS Založen: 24. 05. 2005 Příspěvky: 1510 Bydliště: Most
EiFFeL napsal:
co se tyka pouziti startovacich kabelu ... kdyby to melo nejaky destruktivni vlivy tak by se o tom davno nekde mluvilo


Nikdo tady kabely nepomlouval, jen bylo upozorněno na možná rizika pro toho kdo poskytne pomoc a propojí své neporušené auto s elektroinstací vozu, kde mohl nastat problém. O destrukci se vůbec nemluvilo!

Propojení s nabíječkou je trochu jiné téma, záleží na každém kdo jak hodně veří své nabíječce.

Twisted Evil

_________________
Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE***

Spotřeba CITROEN SAXO
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 2 z 2
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
odeslat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
punto_vert.gif (43 byte)


MKPortal M 0.5 ©2003-2004 - All Rights Reserved