| |
| Autor |
Zpráva |
< Servis ~ saxo spotřeba |
| EiFFeL |
Zaslal: so prosinec 26, 2009 3:28 am |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
casari - pocitas to jednoduse - nali plnou do vypnuti pistole, vynuluj pocitadlo km, jezdi, potom dotankuj zas do vypnuti pistole a vis kolik si najel km na kolik litru a pak uz jen vzorecek (litry / kilometry)*100 a mas prumer na tu nadrz  |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
| Návrat nahoru |
|
| yohy |
Zaslal: so prosinec 26, 2009 1:44 pm |
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 28. 06. 2009
Příspěvky: 220
Bydliště: želechovice nad dřevnicí
|
nevím jestli se to tu už náhodou neobjevilo ale našel jsem celkem dobrou stranku na vypočet spotřeby (teda pro ty kterým se nechce přemýšlet)
http://benzin.ic.cz
ale pokud nekdo víte o nečem lepším, rád se přiučím .... |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| EiFFeL |
Zaslal: so prosinec 26, 2009 4:04 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 09. 12. 2005
Příspěvky: 5780
Bydliště: Vranovská Ves
|
http://www.spritmonitor.de/en/
toto pouzivam ja, viz. muj podpis u kazdyho prispevku... |
_________________ ex Saxo 1.5D,
ex Saxo VTS 1.6 16V
ex Berlingo 1.9D
actual Peugeot 106 XSi
actual Peugeot 607 2.2HDi
actual Renault Master 2.5DCi |
|
| Návrat nahoru |
|
| MrChodnyCZ |
Zaslal: so prosinec 26, 2009 4:12 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
| ceske je pak spotreby.cz, ale pouzivam taky spritmonitor.de |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: čt listopad 01, 2012 3:57 pm |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
S mým 1.1i 45KW převážně s otáčkami 2000-3000 min , palivo 98 oktanů
Léto - smíšená jízda 5,5l a mimo město 4,9
Zima - mimo město 5,5l a město 6 maximálně 6,5l
Dlouhodobý průměr 5,6l/100km |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| FiFa_cze |
Zaslal: čt listopad 01, 2012 4:57 pm |
|
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 09. 2011
Příspěvky: 247
Bydliště: Šternberk
|
Mám 1.1 MPI 44kw a spotřeba stejná s Dyk77 Kola vozím 15" s pneu 195/45 ale jezdím na 95oktan. Jak to jede s tou 98? Nemáš strach, že podpálíš ventily? Kolikrát mě to láká vzít i 100 oktan, ale bojím se těch ventilů  |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| blesk65 |
Zaslal: čt listopad 01, 2012 6:12 pm |
|
|
MELHUBA KLUBU
Založen: 08. 10. 2008
Příspěvky: 865
Bydliště: stare mesto u uherskeho hradiste
|
| verntily podpálíš jen tím že budeš mít špatně seštelovanou vůli ventilů |
_________________ [img]http://photo.uloziste.com/?fotka=7fa229cb80ecc106.jpg&d=r933eb6d0887973f&size=3[/img] |
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: so listopad 03, 2012 3:40 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Nerad bych se pouštěl do debaty o suběktivních pocitech, ale je dáno, že čím je nižší oktanové číslo, tím má motor větší tendenci "klepat" při zatížení v nižších otáčkáčkách. Řídící jednotka se k tomu staví tak, že změní předstih, aby ke klepání nedocházelo, ale současně tak omezí výkon motoru. Vyšší oktanové číslo znamená hlavně to, že benzín hoří přesněji, tedy v momentě, kdy je to potřeba, a tím je klepání motoru řekněme oddáleno, takže není potřeba měnit předstih a omezovat výkon. Platí to hlavně u přeplňovaných motorů, které pracují s většími tlaky ve válcích, kde by se benzín s nižším oktanovým číslem při stlačení sám vznítil ještě dříve, než by byl zažehnut jiskrou, ale jsem přesvědčený, že rozdíl je znát i u atmosferického motoru.
Nejen že jezdím na 98 , ale léta často tankuji i 100 oktanů a nebojím se toho. Jezdím víceméně na spotřebu, takže se právě často držím v nižších otáčkách mezi 2000 až 3000 a podle mě je motor při přidání plynu citelně pružnější, než na 95 okt. Na pětku už ze 70Km/h si užívám fakt slušnej zátah a mnohdy při předjíždění ani nepodřazuji, protože když dám za 4, přijde mi, že motor akorát víc kvílí ve vyšších otáčkách, ale ze 70ti na 110 to nabere za stejnou dobu jak když tam nechám za 5.
Pravdou je i to, že méně jak 95 oktanů tomu motoru škodí a jelikož je u benzínu tolerance +/- 1 oktan a jelikož každý oktan navíc výrobu paliva prodražuje, drží se rafinérie při výrobě benzínu spíše té spodní hranice, takže je dost velká pravděpodobnost, že člověk natankuje jen 94okt. a při dnešních machinacích čerpacích stanic bůh ví jestli. Z těchto a několika dalších důvodů ( jako větší ochota motoru jít do otáček, super starty, atd.. ) si myslím, že tankovat 98oktanů je tak akorát optimální, protože mezi 98 a 100 oktany už neshledávm takový rozdíl jako mezi 95 a 98. Navíc 98ku koupím např. u RobinOilu nebo Benziny levněji nebo stejně jak 95ku V-Power u Shellky.
No každého věc co tam dá, já jen to že 98ka určitě nic nepodpálí , nepropálí  |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| Adam6688 |
Zaslal: so listopad 03, 2012 11:04 am |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 14. 07. 2010
Příspěvky: 174
Bydliště: Uherské Hradiště
|
16V, cesta 10km do práce a zpět, spotřeba 8,5l  |
_________________ Nothing changes. But everything is changed. |
|
| Návrat nahoru |
|
| FiFa_cze |
Zaslal: so listopad 03, 2012 12:43 pm |
|
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 09. 2011
Příspěvky: 247
Bydliště: Šternberk
|
dyk77: Díky za reakce, tak já nechám seřídit ventily a zkusím natankovat tu 98 nebo 100 Ale peněženka to asi pocítí..95 beru na 34,90 a 98 tu stojí okolo 39 a 100oktanovej stojí 40
edit: Dnes jsem počítal spotřebu a vyšla mi cca 5 litrů normálním stylem jízdy na 95oktanovej benzín, jízda mimo město ve 3 lidech  |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| dyk77 |
Zaslal: čt listopad 08, 2012 1:03 am |
|
|
ERROR: RITCHMA VIRUS
Založen: 24. 05. 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Most
|
Jo jo, to máš pěkný, já tu nejnižší spotřebu taky dal na delší trasu, když jsem jel s rodinkou na dovolenou, takže taky ne zrovna prázdnej.
Jak jezdíš? Já když jedu na spotřebu držím se 3 pravidel.
1. Včas řadit a zbytečně motor nevytáčet ( už vůbec ne z kopce )
2. Nemít těžkou nohu a nenechat se vyprovokovat kdejakým pakem ( nejtěžší úkol )
3. Nebrzdit. Tím je myšleno včas sundat nohu z plynu a dojíždět k zatáčce či křižovatce atd setrvačností a dobržďovat motorem ( zásadně nevyřazuji, to naopak spotřebu zvyšuje ) . Je to jen o tom, naučit se odhadovat vzdálenost, protože kdo zbytečně brzdí, mění draze zaplacenou energii určenou k jízdě na teplo, vyvynuté brzdovými destičkami.
Pak jsou takový ty zásady jako mít správný tlak v pneumatikách, nevozit sebou zbytečný klumpy, a když jedu rychleji nemít pootevřená okna, atd ... Všechno se to dá v pohodě zvládnout, je to věcí návyku. Člověk tím pomůže nejen svojí peněžence, i když v mém případě jde o zanedbatelnou úsporu, o kterou ani zas tak nejde, ale i životnímu prostředí a na to já taky trochu koukám. Faktem je i to, že se zvyšujícím se provozem, mě postupem času přestalo bavit jezdit na čas a začal jsem jezdit na úsporu, aby ta jízda měla nějaký další význam a ne se jen přemístit z bodu A do bodu B.
Ty ceny benzínu nejsou zrovna eňoňůňo, ale měsíčně vyjezdím tak nádrž, takže s rozdílem ceny benzínu 95-98 okt. , které jsou u nás, prodělám na nádrži cca 120,- Kč což se ještě trochu kompenzuje menší spotřebou. Bojím se napsat, že ta úspora paliva je cca 0,5l na 100Km , aby mě tu někdo neukamenoval, i když tím pádem by se těch 120,-Kč vrátilo téměř zpět. Když ale napíši že úspora s vyšším oktanovým číslem je 0,25l/100 tak se mi těch 120,-kč smrskne jen na 70,-Kč , a to už jde. A to že u 98ičky určitá úspora o proti 95ce je, to je vypozorovaný fakt.
 |
_________________ Saxo 1.1i / 44KW ... alu kola RSW Racing ... pneu Continental EcoContact*5 165/65 R14 ... ***MOJE_GALERIE*** Spotřeba CITROEN SAXO |
|
| Návrat nahoru |
|
| FiFa_cze |
Zaslal: čt listopad 08, 2012 11:02 am |
|
|
|
ECHT SAXOKLUBÁK
Založen: 20. 09. 2011
Příspěvky: 247
Bydliště: Šternberk
|
No tohle byla zrovna blbá cesta. Je to cesta, která obnáší i výjezd pár kopců, takže se nevyhnu jízdy i nad 3 tisíce otáček, ale i tak se to dá okolo těch 5-5,5 litrů jet. No kdo zná cestu ze Šternberka do Šumperka, tak bude vědět Jinak nejnižší spotřebu mám 4,6 litrů. To jsem jel jen s přítelkyní do Zoo Lešná, a to jsme jeli v létě, takže jsme se nevyhnuli občasným otevřeným oknům.
Jinak z kopce když jedu, tak nechávám zařazenou 5ku a taky se jen vezu
Když jedu na spotřebu, tak se snažím taky co nejmíň používat brzdy a brzdím co nejvíc motorem a s tou těžkou nohou zrovna tak, když jedu na spotřebu, tak se spíš snažím plynule přidávat a citem a odhadem. Ten 98oktan teda taky zkusím a dám vědět, jak to jezdí
Jelikož mám za barákem opravdu pěknou trať závodů do vrchu, tak se nedá se jet občas odreagovat, ale přes 7 litrů jsem se nikdy nedostal a na to, že je to 1.1 a cesta je celá klikatá a ještě k tomu do kopce, tak docela fajn spotřeba A svezení je taky fajn na ten výkon, ale ty brzdy nejsou nic moc. Mám plny kotouče a nic moc, takže bude update na větrané kotouče a třmeny z VTS/GTI/S16  |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| Casper626 |
Zaslal: čt listopad 08, 2012 8:18 pm |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 11. 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Velka Maca
|
No moja ked zacala jazdit saxom do prace (11km) tak mala spotrebu 11.5l/100km v aute sedeli 4 baby. Po 4 mesiacoch jej spotreba klesla na 8.5l/100 (to iste osadenstvo ta ista trasa).... : vsetko je len o tom ako sa k autu chovas
Ja som jazdil na saxe s priemerkov 7l a to som nebol prekazkov na ceste  |
|
|
| Návrat nahoru |
|
| MrChodnyCZ |
Zaslal: čt listopad 08, 2012 8:19 pm |
|
|
FATAL ERROR:MARTANC
Založen: 12. 07. 2007
Příspěvky: 3334
Bydliště: Hodonín
|
Mlada asi zjistila, ze se da ze 3ky zaradit i 4ka pak nasla aj petku, ne  |
_________________ “All of life’s problems can be solved with two things—duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já.
|
|
| Návrat nahoru |
|
| Casper626 |
Zaslal: čt listopad 08, 2012 8:30 pm |
|
|
|
SAXOKLUBÁK
Založen: 09. 11. 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Velka Maca
|
| skor ze 1. sa neda tocit do nekonecna a tak |
|
|
| Návrat nahoru |
|
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
|